انواع زگیل تناسلی

انواع زگیل تناسلی ممکن است در بین افراد رخ دهد . زگیل تناسلی الخصوص کوندیلوما آکومیناتا اصولا فرم و ظاهر مشخصی دارند و به آسانی با معاینات پزشکی تشخیص داده می شوند اغلب با بیماری دیگری اشتباه می شود ولی آشنایی با دیگر بیماری هایی که امکان دارد مشابه زگیل تناسلی باشند می تواند از خطای تشخیص جلوگیری کند .

دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران می باشد . دکتر سیفی با بهترین روش ها نازایی را درمان می کند و تمامی روش های درمان ناباروری را متناسب با وضعیت بیمار ارائه می دهد . جهت تعیین وقت قبلی و مشاوره های لازم می بایستی با شماره های 44977660 تماس حاصل نمائید .

• زگیل معمولی

زگیل معمولی که اغلب به وسیله HPV تیپ دو و چهار بروز می دهد امکان دارد در نواحی تناسلی یا ناحیه نزدیک آن مخصوصا در نواحی شکم قسمت تحتانی ران یا باسن بروز می دهد . برای اینکه بتوانند آن را از زگیل تناسلی تشخیص دهند امکان دارد احتیاج باشد نمونه برداری و ارزیابی بافت شناسی انجام شود اگرچه به ندرت احتیاج باشد این کار انجام شود زیرا درمان آن شبیه به زگیل تناسلی باشد .

• مولوسکوک کونتاژیوزوم

جوش های ویروس مولوسکوم کونتاژیوزوم قادر به این است مشابه زگیل تناسلی باشد و کسانی که فعالیت جنسی دارند به این نوع مبتلا می شوند .

• کراتوز سبورئیک

کراتوز سبورئیک به شکل لکه های پهن – مسطح – به رنگ سیاه یا قهوه ای و زبر هستند . این تومورهای خوش خیم امکان دارد گوناگون باشند و تنها به علت زیبایی درمان می شوند و هیچگونه خطری برای فرد ندارد .

• کوندیلوما لاتا

کوندیلومالاتا ضایعاتی هستند ثانویه به سیفیلیس که می بایستی از کوندیلوما یعنی همان زگیل تناسلی تشخیص داده شود . کوندیلوما لاتا امکان دارد  هم زمان با زگیل تناسلی وجود داشته باشد . این ضایعات دارای رطوبت بیشتری هستند و حتی امکان دارد زخمی شوند . از آنجایی که نوع درمان تفاوت بسیاری دارد و شریک جنسی بیمار بایستی بررسی شود و تشخیص این بیماری حائز اهمیت بسیاری است .

• لیکن پلان

لیکن پلان  فرآیند التهابی مزمن پوست و مخاط است که به شکل لکه های نسبتا مسطح – درخشان و با حاشیه مشخص مشاهده می شوند . این ضایعات سفید مایل به صورتی هستند . این ضایعات در برخی اوقات در نواحی تناسلی اتفاق می افتد و امکان دارد مشابه زگیل ظاهر شوند .

• کیست اپیدرموئید

کیست اپیدرموئید به شکل توده های سفت – سفید مایل به زرد و زیر جلدی هستند که به شکل منفرد یا متعدد در نواحی کیسه بیضه یا روی نواحی تناسلی زنان اتفاق می افتد .

• ضایعات فوردایس

به شکل جمع شدن جوش های ریز 1 الی 2 میلیمتری در نواحی کشاله ی ران یا زیر بغل مشاهده می شود  . این بیماری ارثی در حققیت غدد عرق را دچار می کند و در خانم ها رایج تر از مردان می باشد . افراد به شدت از خارش این بیماری شکایت دارند .

• جوشگاه معروف به کلوئید

به شکل ضایعات سفت – نامرتب و بیشتر به صورت خطی مشاده می شود و بیشتر در کسانی دیده می شوند که به تعداد مراتب دچار التهاب یا عفونت های مکرر ریشه موها یا مجاری غدد عرق می شوند . برداشتن این ضایعات امکان دارد شرایط را حادتر کند و درمان برای این افراد از نوع تزریق استروئید به درون ضایعه می باشد  .

انواع زگیل تناسلی

• اسکین تگ

این ضایعات بیشتر در ناحیه چین دار دیده می شوند و اغلب دارای ساقه هستند و اصولا علائمی ندارند .

• فیبروما

توده های بافت نرم می باشند که اصولا از بافت زیر جلدی در قسمت های گوناگونی از بدن بروز می دهد و در ناحیه تناسلی رخ دادن آن بسیار کم پیش می آید .

• سیرینگوما

ضایعات کوچک –بدون هیچگونه خطری – بی علائم و سفید مایل به رنگ زرد هستند که از مجاری غدد عرق نشات می گیرند . اگرچه اغلب در نواحی پلک و بالای گونه مشاهده می شود اما در هر قسمتی مانند ناحیه تناسلی می تواند اتفاق بیفتد .

• آنژیوکراتوم

ضایعات عروقی فاقد علامت نشات گرفته از اتساع مویرگ های سطی نواحی پوست هستند  که در قسمت های گوناگون بدن مانند پا و ناحیه تناسلی امکان دارد مشاهده شوند .

• دانه های صدفی شکل

به شکل گنبدی شکل هستند و به صورت مرتب در برجستگی تاج کلاهک مشاهده می شود . این ضایعات نرمال هستند و بعضی از مردان به آن دچار می شوند و هیچ احتیاجی به درمان ندارد .

برخی از خدمات دکتر زهرا سیفی

درمان ناباروری