بیماری های زنان

بیماری های زنان موضوع بسیار گسترده و پیچیده ای است که ممکن است هر خانم در زندگی خود به این بیماری ها مبتلا شود.

بیماری های زنان

در اینجا به ذکر برخی از بیماری های زنان می پردازیم:

• کیست تخمدان: کیست تخمدان عبارتست از کیست کوچک و پر از مایع که در درون یا روی تخمدان ایجاد شده ، که معمولا بی ضرر بوده و در برخی مواقع پاره شده و باعث خونریزی و درد شدید می شود.
  • عفونت قارچی واژن : عفونت قارچی واژن عبارتست از رشد بی رویه قارچ ها در محیط واژنی که از بیماری های شایع زنان محسوب می شود.
  • زهراه‌ آماس يا عفونت واژن : عفونت دستگاه تناسلی زنانه است که بر اثر عواملی مثل کلامیدیا یا تریکومونا با سایر باکتری ها ایجاد می شود.
  • عفونت رحم: عفونت دیواره داخلی یا همان آندومتر رحم،  که در اثر بارداری یا سایر موارد به وجود می آید عفونت رحم نام دارد.
  • فیبروز پستان: فیبروز پستان عبارتست از برآمدگی های غیر سرطانی در پستان که گاهی اوقات باعث ناراحتی بیمار می شود. این بیماری از بیماری های شایع زنان است .
  • وولوودینیا : وولودینیا یا درد های مزمن مهبلی نیز از بیماری های شایع زنان به شمار می رود.
  • فیستول واژن : یک نوع بیماری که به دلیل آسیب در بافت واژن بوجود آمده و ممکن است مثانه و کولون و سایر اعضا را نیز درگیر نماید.
  • عفونت واژینال: شخص مبتلا به این بیماری احساس درد شدیدی هنگام آمیزش جنسی می کند که این عفونت ممکن است در اثر رشد باکتری ها بوجود آمده باشد.
  • سرطان لوله رحمی یا سرطان لوله های فالوب
  • عفونت گردن رحم : عفونت گردن رحم از بیماری های شایع زنان است، که برطبق آمار انجام شده این بیماری نصف زنان جهان را درگیر می نماید.
  • افتادگی رحم
  • چسبندگی رحم: چسبندگی رحم از بیماری های شایع زنان که ممکن است به دلیل زایمان های مکرر یا عمل یا … بوجود آید.
  • پیچش تخمدان و لوله فالوب: پیچش تخمدان و لوله فالوب از بیماری های زنان است که می تواند منجر به نازایی شود.
  • عفونت پستان : عفونت پستان بیماری شایع زنان است که ترشح ماده سفید رنگ یا چرک از نوک پستان و قرمزی و درد از علائم آن می باشد.
  • سرطان پستان: سرطان پستان از بیماری های شایع است که وجود توده ی بدود درد می تواند اولین علامت آن باشد.
  • سرطان تخمدان
  • سرطان رحم
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک: سندروم تخمدان پلی کیستیک یا همان نشانگان تخمدان پرکیستی از اختلالات شایع غدد درون ریز زنان می باشد که می تواند منجر به نازایی شود .

برخی از خدمات دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران