درمان زگیل تناسلی

آیا بیماری زگیل تناسلی را می شناسید؟

آیا می دانید زگیل تناسلی از طریق ویروس HPV منتقل می شود؟

راه های درمان این بیماری را می دانید؟

زگیل تناسلی یا همان ویروس HPV شایع ترین ویروسی است که از طریق روابط جنسی منتقل و وارد بدن می شود . متاسفانه اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند آگاهی لازم را در مورد این بیماری ندارند چرا که نه علائم آن را می شناسند و نه از روش انتقال آن آشنایی دارند. در ادامه به توضیح بیشتر این بیماری می پردازیم .

زگیل تناسلی

عامی اصلی این بیماری در بدن انسان ویروس HPV می باشد که از طریق روابط جنسی محافظت نشده با افراد مبتلا به این بیماری منتقل می شود .

اکثر افراد مبتلا به بیماری زگیل تناسلی در صورت مشاهده علائم آن تصور می کنند زخم های ایجاد شده ممکن است بر اثر شیو ناحیه تناسلی یا خال گوشتی و یا موارد این چنینی ایجاد شود . این امر باعث می شود زمانی به متخصص زنان مراجعه نمایند که این بیماری منتشر شده باشد و یا به شریک جنسی خود منتقل کرده باشند .

انواع زگیل تناسلی

به طور کلی ویروس زگیل تناسلی حدود 100 نوع است که از این مقدار حدود 40 نوع آن ناحیه تناسلی را مبتلا می کند و به دو نوع کم خطر و پر خطر تقسم بندی می شوند . پر خطر بودن ویروس HPV به خاطر بدخیمی های ناحیه تناسلی است . البته با درمان های به موقع و مراجعه منظم به متخصص می تواند از بدخیمی ها جلوگیری شود .

درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تناسلی درمان های متفاوتی معرفی می گردد که از این بین دو درمان رایج برای زگیل تناسلی استفاده می شود. درمان اول استفاده از لیزر درمانی با لیزر co2 و کرایوتراپی است . در  انتخاب روش های درمان سایز زگیل ، تعدد زگیل و یا محل ابتلا به زگیل تناسلی از عامل های مهم به شمار می رود و متخصص زنان مطابق با آن روش مناسب را انتخاب می کند .

دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران جهت درمان زگیل تناسلی می تواند مشاوره و راهکارهایی را در اختیار بیمار خود بگذارد که بیمار بتواند راحت تر این دوره را بگذراند و آسان تر با علائم و نشانه های آن خود را تطابق دهد . راه های ارتباطی : 44977660 و پیچ اینستاگرام

درمان زگیل درمانی با لیزر

در لیزردرمانی در همان جلسه اول ، ضایعات موجود در بدن بیمار به راحتی و با اطمینان بسیار و با احتمال عود خیلی پایین درمان می شود و از این حیض برتری دارد .

درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی

در این روش درمانی که به آن فریز کردن نیز اطلاق می شود ضایعات زگیل تناسلی از بین می رود . اگر این ضایعات بزرگ باشند یک جلسه کافی نبوده و در چند جلسه انجام می گیرد .

کلام آخر

زگیل تناسلی با توجه به شیوع تساعدی آن ، آن طور که باید شناخته شده نیست . شما با دقت در علائم و راه های انتقال زگیل تناسلی می توانید در ابتدا از انتقال آن جلوگیری نمایید و در صورت نیاز برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید .