درمان واژینیسموس با بوتاکس

واژینیسموس چیست و چه عوارضی دارد؟

آیا برای درمان واژینیسموس راه حلی وجود دارد ؟

امروزه داشتن رابطه زناشویی گرم و موثر در بقای زندگی تاثیر زیادی دارد . شاید علت های اصلی جدایی ها و اختلافات بررسی شود ، قسمت بارز آن به مشکلات روابط جنسی مرتبط شود . اما آیا برای این دست مشکلات راه حل وجود دارد ؟ چقدر می تواند موثر عمل کند؟ با ما همراه باشید تا با یکی از مشکلات روابط زناشویی به اسم واژینیسموس و راه های درمان آن آشنا شوید .

درمان واژینیسموس با بوتاکس

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس مشکلی است که در آن واژن بیمار دچار انقباض شده و نزدیکی را غیرممکن می کند . انقباض واژن در این حالت که به صورت تابو در جامعه تعریف می شود ، غیر ارادی بوده و فرد در آن دخالتی ندارد .

متخصصان در مورد علت این مشکل دردناک ، اطلاعات دقیقی ندارند . اما احتمال آن در افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند و یا تجربه جنسی تلخی داشته اند بیشتر شایع است . به طوری که می توان گفت واژینیسموس با ترس و اضطراب خانم ها در برقراری رابطه جنسی مرتبط است . اما عمل واژینیسموس فیزیکی بوده و از نظر پزشکی مشکلاتی را در حین مقاربت ایجاد می کند .

استفاده از بوتاکس در واژینیسموس

حال چطور می توان این مشکل به ظاهر ساده اما وحشتناک را درمان کرد . رابطه زناشویی برای هر دو طرف بسیار اهمیت دارد و امکان داشتن فرزند را غیرممکن می کند . پس اصلا بیماری کوچکی نیست و باید در ابتدای مشاهده علائم ، درمان شود .

بوتاکس راهی نو برای درمان واژینیسموس معرفی می شود . شاید بیشتر نام این روش را در مورد زیبایی صورت شنیده باشید اما کاربرد های بیشتری در زمینه درمانی و زیبایی دارد . بوتاکس به دلیل دارا بودن سم بوتولینوم ، باعث فلج شدن عضلات می شود و از انقباض آن چه به صورت ارادی و په به صورت غیرارادی جلوگیری می کند . به همین علت است که از بوتاکس برای رفع چروک های صورت ، درد مثانه و سردرد نیز استفاده می شود .

استفاده از بوتاکس به صورت سرپایی در مطب انجام می شود و در ابتدا مشاوره لازم با زوجین صورت می گیرد و بعد از تزریق یوتاکس ، فیزیوتراپی نیز لازم است .

دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران جهت زیبایی های واژن زنان می تواند مشاوره و راهکارهایی را در اختیار بیمار خود بگذارد که بیمار بتواند راحت تر این دوره را بگذراند و آسان تر با علائم و نشانه های آن خود را تطابق دهد . راه های ارتباطی : 44977660 و پیچ اینستاگرام

کلام آخر

خانم های جوان که به تازگی ازدواج کرده اند و این مشکل را دارند به جای داشتن ترس و دلهره باید به دنبال درمان موثر باشند . مراجعه به بهترین جراح زیبایی زنان و بیان احساسات شخصی از برقراری رابطه جنسی و آگاهی از راه های درمانی ، خود می تواند کمک بزرگی از نظر روانی در این نوع مشکلات باشد .

مقالات مرتیط:

9 + سه =