درمان واژینیسموس با بوتاکس

درمان واژینیسموس با بوتاکس : به طور کلی داشتن رابطه زناشویی گرم و موثر ، در بقای زندگی تاثیر زیادی دارد. به طوری که در بسیاری از موارد ؛ زمانی که به بررسی علت اصلی جدایی ها و اختلافات پرداخته می شود ، ممکن است قسمت بارز این جدایی ها به مشکلات روابط جنسی مرتبط شود.

حال سوالی که در این جا مطرح می گردد ؛ این است که آیا برای این دست مشکلات راه حل وجود دارد ؟ اگر راه حلی برای این مشکلات موجود است ، چقدر می تواند موثر عمل کند ؟

با ما همراه باشید تا با یکی از مشکلات روابط زناشویی به نام واژینیسموس و راه های درمان آن آشنا شوید.

واژینیسموس چیست ؟

واژینیسموس ، مشکلی است که در آن واژن بیمار دچار انقباض شده و نزدیکی را غیرممکن می سازد. انقباض واژن در این حالت که به صورت تابو در جامعه تعریف می شود ، غیر ارادی بوده و فرد در آن دخالتی ندارد.

متخصصان در مورد علت این مشکل دردناک ، اطلاعات دقیقی ندارند ؛ اما احتمال آن در افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند یا تجربه جنسی تلخی داشته اند بیشتر شایع است.

به طوری که می توان گفت واژینیسموس ، با ترس و اضطراب خانم ها در برقراری رابطه جنسی مرتبط است. لازم به ذکر است که عملکرد اختلال واژینیسموس به صورت فیزیکی بوده و از نظر پزشکی مشکلاتی را در حین مقاربت جنسی ایجاد می کند.

درمان واژینیسموس با بوتاکس

علائم واژینیسموس

لازم به ذکر است که علائم واژینیسموس ، در بین خانم ها متفاوت بوده و درجات مختلفی دارد.

اما به طور کلی اصلی ترین علامت واژینیسموس ، انقباض غیرارادی واژن می باشد که منجر به دشوار شدن دخول یا حتی غیر ممکن شدن آن می گردد ؛ به طوری که واژن این دسته از بانوان ، در هنگام مقاربت جنسی ؛ کاملا بسته می شود.

سایر علائم واژینیسموس عبارتند از :

1. فرد در حین رابطه جنسی دچار احساس سوزش در واژن خواهد شد.
  2. فرد به دلیل واهمه از درد ناشی از دخول ، از مقاربت جنسی امتناع می کند.
  3. فرد به علت مشکلات ناشی از واژینیسموس ، تمایل جنسی خود را از دست خواهد داد.

توجه داشته باشید همانطور که اشاره شد ، انقباض واژن امری غیرارادی است و فرد هیچ دخالتی در آن ندارد و نمی تواند آن را متوقف نماید.

درمان واژینیسموس

حال این سوال مطرح می شود که آیا امکان درمان واژینیسموس وجود دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت ، بله واژینیسموس نوعی اختلال جنسی شایع است که درمان پذیر می باشد.

لذا خانم های جوان که به تازگی ازدواج کرده اند و دچار مشکل واژینیسموس هستند ، به جای داشتن ترس و دلهره باید به دنبال درمان موثر باشند و به متخصص زنان مراجعه نمایند تا تحت نظر ایشان ؛ روش درمانی مناسب برای شان اتخاذ گردد.

دکتر زهرا سیفی بهترین متخصص زنان تهران ، از برجسته ترین پزشکان حوزه زنان در استان تهران شناخته می شوند ؛ عزیزانی که با مشکلات و بیماری های زنان ؛ اعم از واژینیسموس مواجه هستند ، می توانند جهت درمان قطعی این اختلال به مطب دکتر سیفی مراجعه فرمایند.

صحبت های دکتر زهرا سیفی متخصص زنان درباره درمان قطعی واژینیسموس

تاثیر بوتاکس در درمان واژینیسموس

چطور می توان این مشکل به ظاهر ساده ، اما آزاردهنده را درمان کرد ؟

رابطه زناشویی برای هر دو طرف بسیار اهمیت دارد و متاسفانه واژینیسموس ، مشکلی است که امکان داشتن فرزند را غیرممکن می کند ؛ لذا می توان گفت که واژنیموس ، بیماری کوچکی نبوده و باید سریعا در ابتدای مشاهده علائم آن ، نسبت به درمان این اختلال ؛ مبادرت شود.

امروزه بوتاکس به عنوان راهکاری نوین جهت درمان واژینیسموس معرفی شده است.

شاید شما پیشتر نام بوتاکس را در حوزه اعمال زیبایی شنیده باشید ؛ اما توجه نمایید که بوتاکس ، کاربردهای گسترده ای در زمینه امور درمانی نیز دارد.

بوتاکس به دلیل دارا بودن سم بوتولینوم ، باعث فلج شدن عضلات می شود و از انقباض عضلات ، چه به صورت ارادی و چه به صورت غیرارادی جلوگیری می کند ؛ لذا به منظور رفع چروک های صورت ، درد مثانه ، سردرد ، واژینیسموس و غیره نیز می توان از بوتاکس استفاده نمود.

درمان واژینیسموس با بوتاکس ؛ به صورت سرپایی است و در مطب انجام می شود ؛ اما پیش از انجام آن ، در ابتدا باید مشاوره های لازم با زوجین صورت گیرد.

ناگفته نماند که بعد از تزریق بوتاکس جهت درمان واژینیسموس ، نیاز به انجام فیزیوتراپی نیز می باشد.

لازم به ذکر است گاهی اوقات به منظور درمان واژینیسموس ، یک بار تزریق بوتاکس کفایت می کند ولی در برخی موارد نیاز به تکرار تزریق در چند مرحله می باشد.