زگیل تناسلی چیست ؟

علت بروز زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است.  زگیل تناسلی ضایعه ای به رنگ صورتی مایل به گوشتی و خوش خیم می باشد. به زنان توصیه می شود که  به علت کشف ضایعات بدخیم ناشی از ویروس  اچ پی وی و نوع ویروس HPV  توسط متخصص زنان تست پاپ اسمیر انجام دهند.

برای پیشگیری از ابتلا به انواع ویروسی که مسبب سرطان و زگیل تناسلی هستند  واکسنی به نام گارداسیل  به بیمار تزریق می شود  و استفاده از این واکسن برای پسران در سنین 12 تا 26 و برای دختران در سنین 9 تا 26 می باشد.

زگیل های تناسلی را نمی توان با چشم غیر مسلح دید  به خاطر اینکه بسیار کوچک هستند  و تکثیر شده اند.

زگیل تناسلی

علائم زگیل تاسلی

بوجود آمدن برجستگی های کوچک در ناحیه تناسلی این برجستگی ها بیرنگ و یا همرنگ با پوست هستند.

احساس سوزش، خارش و ناراحتی در ناحیه تناسلی

درمان زگیل تناسلی

در صورتی که زگیل تناسلی برای فرد آزار دهند و ناراحت کننده نباشد نیاز به درمان ندارد اما اگر این زگیل باعث خارش، درد و سوزش ناحیه تناسلی شود می توان بوسیله دارو یا عمل جراحی آن را درمان کرد. دکتر زهرا سیفی متخصص زنان و زایمان برای رفع زگیل تناسلی  یک سری دارو هایی تجویز می نمایند که باید بطور مرتب مصرف شوند و مستقیما بروی پوست مالیده شوند.

می توان با استفاده از جراحی زگیل هایی که بسیار بزرگ هستند و با استفاده از دارو برطرف نمی شوند را درمان کرد. سرما درمانی، سوزاندن زگیل با برق، بریدن زگیل با یک وسیله مخصوص ( با بی حسی موضعی این جراحی انجام می شود.) و لیزر درمانی از روش های درمان زگیل تناسلی هستند.

جلوگیری از زگیل تناسلی

یکی از روش های جلوگیری ازبروز این ضایعه استفاده از کاندوم در زمان مقاربت است.

تزریق واکسن گارداسیل ( برای جلوگیری ازبروز زگیل تناسلی تزریق واکسن گارداسیل توسط دکتر زهرا سیفی متخصص زنان و زایمان بسیار توصیه می شود با تزریق این واکسن می توان از ابتلا شدن به انواع HPV که باعث زگیل تناسلی می شود جلوگیری کرد.)

تزریق واکسن گارداسیل توسط متخصص زنان و زایمان بسیار توصیه می شود زیرا با تزریق این واکسن می توان از سرطان گردن رحم جلوگیری کرد. برای جلوگیری از ابتلا شدن به سرطان گردن رحمتزریق واکسن سرواریکس بسیار توصیه می شود تزریق این واکسن مانع از برزو زگیل تناسلی نمی شود.

برخی از خدمات دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران

درمان نابروری