زگیل تناسلی (HPV)

عاملی که موجب می شود زگیل تناسلی به وجود آید HPV می باشد که همان ویروس پاپیلومای انسانی است . این ویروس قادر به این است که عفونت در پوست از ناحیه تناسلی تا معقد و همچنین مخاط واژن و رکتوم به وجود آید .اهمیت این ویروس زمانی زیاد می شود که بدانیم زگیل تناسلی در خانم ها اگرچه درمان نشوند می تواند مشکلات جدی را به وجود آورد . رایج ترین دلیل سرطان گردن رحم در زنان زگیل تناسلی می باشد که درمان نشده است .

دکتر زهرا سیفی متخصص زنان در غرب تهران می باشد . ایشان با به روز ترین متد های پیشرفته در خصوص بیماری های زنان می تواند به خوبی و به بهترین نحوزگیل تناسلی را درمان کند. . وی با سابقه چندین ساله و تجربیاتی که دارد می تواند با روش های گوناگون بیماری زگیل تناسلی  را تشخیص دهد و درمان کند و نتیجه رضایت بخشی را از آن بیمار خود کند . جهت تعیین وقت قبلی و مشاوره های لازم می بایستی با شماره های 44977660 تماس حاصل نمائید .

علائم زگیل تناسلی (HPV)

اصولا هیچگونه علائم و نشانه خاصی ندارد و مانند دیگر بیماری ها نمی باشد که همراه با خارش – سوزش – درد باشد که فرد متوجه شود . به جز در مواقعی که به دلیل تحریک و دستکاری زخم شده و درد و سوزش ایجاد کند . آغاز ضایعات پوستی به شکل یک جوش کوچک می باشد که به مرور زمان بزرگتر می شود این جوش سطح ناهمواری دارد و گوشتی می باشد . در برخی اوقات هم رنگ پوست می باشد و در بعضی مواقع کرم تا قهوه ای است و این مسئله بستگی به رنگ پوست فرد دارد . در مخاط یا درون واژن با معقد این مسئله باهم تفاوت دارد و می می بایست به وسیله پزشک بررسی و تشخیص داده شود .

درمان

بهترین روش درمان که باید انجام شود برداشتن ضایعات به محض اینکه تشخیص داده شود ، است. چون شخص مبتلا قادر به این است که به وسیله تماس دیگران را هم به زگیل تناسلی مبتلا کند یا اینکه با دستکاری ضایعات موجب انتشار و گسترش و افزایش تعداد زگیل ها می شود .

روش های برداشتن ضایعات عبارتند از جراحی با امواج رادیوفرکوانسی – سوزاندن با کوتر و فریز کردن ضایعات که همان کرایوتراپی می باشد . البته در مواقع خاص و مهم می توان از داروهای موضعی همانند محلول پودوفیلین یا کرم ایمویکیمود هم استفاده کرد . به هیچ هنوان نباید  از داروهایی که بدون نسخه هم می توان آن ها را تهیه کرد استفاده کرد چون نواحی تناسلی بسیار حساس می باشد و امکان دارد به پوست صدمه وارد کند . در برخی از مواقع این کار موجب افزایش تعداد و اندازه زگیل ها شود .

زگیل تناسلی (HPV)

چند توصیه مهم در رابطه با زگیل تناسلی

در صورتی که فرد به زگیل تناسلی مبتلا شده است حتما بایستی شریک جنسی خود را از این موضوع مطلع کند چون نیاز است هر دو تحت نظر پزشک قرار گیرند حتی اگر یکی از این افراد هیچگونه علائمی و ضایعه پوستی نداشته باشد باز هم می بایست تحت معاینات پزشکی قرار گرفته شود .

زنانی که باردار هستند یا خانم هایی که تمایل به بچه دار شدن دارند و به زگیل تناسلی دچار هستند حتما باید تحت نظر پزشک باشند چون اگر به تدریج و به مرور زمان احتمال دارد که به نوزاد منتقل شود .

در یک فردی که سالم است اصولا زگیل ها به وسیله سیستم ایمنی بدن کنترل می شوند به همین دلیل در شرایط ذیل نیاز است که به پزشک مراجعه شود تا کفایت وسلامت سیستم ایمنی فرد ارزیابی شود  .

• بیشتر شدن سریع و پیشرونده ی تعداد یا اندازه زگیل ها
  • به صورت دو مرتبه عود کند
  • عفونت های مکرر
  • زنانی که در معرض ویروس HPV هستند همسران آن ها مبتلا شده باشند یا نشده باشند بایتسی تست پاپ اسمیر را انجام دهد .

برخی از خدمات دکتر زهرا سیفی

درمان ناباروری