سوالات متداول التهاب مثانه و عفونت های ادراری

در این قسمت برخی از سوالاتی که از دکتر زهرا سیفی متخصص زنان وزایمان در رابطه با التهاب مثانه و عفونت های ادراری پرسیده می شود پاسخ داده می شود تا در این زمینه اطلاعت لازم را دریافت نمایید.

چه زمانی می توان گفت فرد به عفونت ادراری مبتلا شده است؟

عفونت ادراری به علت ورود باکتری ها به ناحیه مثانه ایجاد می شود این عفونت ها دیواره های مجرای مثانه و ادراری را مورد هدف قرار می دهند و موجب بروز عفونت ادراری می شوند. در زیر به برخی از علائم بروز عفونت ادراری اشاره شده است:

• التهاب و قرمزی دستگاه ادراری
  • خارش واژن
  • احساس سوزش در زمان ادرار کردن
  • ترشحات بیش از حد واژن این ترشاحات سفید رنگ هستند و بوی نامطبوعی دارند
  • تکرر در ادرار

در صورتی که علائم بالا را مشاهده کردید حتما به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا در صورت تشخیص عفونت ادراری درمان صورت گیرد.

سوالات-متداول-التهاب-مثانه-و-عفونت-های-ادراری

باکتری ها در کدام بخش مثانه تجمع می کنند و موجب بروز عفونت های دستگاه تناسلی و التهاب مثانه می شوند؟

بخش پیشابراه و مثانه در عفونت دستگاه ادراری درگیر می شوند  و بیشترین عفونت را در اکثر موارد دستگاه ادراری تحتانی شامل می شوند. در مواردی که عفونت پیشرفت کرده باشد بخشی از کلیه ها و ناحیه فوقانی دستگاه ادراری تحت شعاع این عفونت قرار می گیرند.

چه افرادی بیشتر به عفونت ادراری مبتلا می شوند؟

در بروز عفونت ادراری عوامل مختلفی دخیل هستند و معمولا خانم ها بیشتر از آقایان در خطر ابتلا شدن به این بیماری هستند در پیشگیری از بروز عفونت ادراری رعایت بهداشت تاثیر به سزایی دارد.

درمان عفونت ادراری چگونه است؟

با مصرف دارو و رعایت نکات بهداشتی می توان عفونت ادراری را برطرف کرد اما در صورتی که عفونت ادراری شدید باشد باید به مدت طولانی آنتی بیوتیک را مصرف نمایید تا عفونت رفع گردد.

دکتر زهرا سیفی متخصص زنان و زایمان در رابطه با عفونت های ادراری راهنمایی و مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند می توانید از طریق راه های ار تباطی زیر مشاوره های لازم را دریافت نمایید

برخی از خدمات دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران

درمان نابروری