تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی + دکتر سیفی

 تقریبا همه خانم ها که در رابطه جنسی فعال هستند این نگرانی را دارند که به واسطه شل شدگی یا افتادگی واژن بعد از زایمان طبیعی ، کیفیت رابطه جنسی شان افت کند و در نتیجه با نارضایتی همسرشان مواجه شوند. به همین خاطر به فکر راهکارهای درمانی برای پیشگیری و درمان می افتند تا با چنین عارضه ای که کابوس شان شده است ، مواجه نشوند. تنگ کردن واژن یکی از راه های مناسب برای جوانسازی واژینال است. در ادامه این مقاله از دکتر زهرا سیفی ، بهترین متخصص زنان و زایمان تهران ، به بررسی عللی که منجر به شل شدگی یا افتادگی واژن می شوند و چگونگی عمل تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی ، پرداخته ایم.

تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی

همه افراد بعد از ازدواج به دنبال آرامش و زندگی پویا هستند. یکی از مواردی که باعث گرم شدن و صمیمیت در زندگی مشترک می شود داشتن رابطه زناشویی مناسب است. اما این رابطه باید آیتم هایی به همراه داشته باشد تا به عنوان یک رابطه موثر تلقی شود.

عمل تنگ کردن واژن چیست و به چه منظوری انجام می شود ؟

به طور کلی با استفاده از روش های غیرجراحی ؛ اعم از لیفت واژن با نخ و تنگ کردن با لیزر و همچنین روش های جراحی می توان واژن را به حالت سابق خود بازگرداند. جراحی تنگ کردن واژن ، بر اساس صلاحدید و تشخیص بالینی جراح و متخصص زنان خوب در تهران انجام می شود. از این رو در صورتی که فرد دچار گشادی شدیدی باشد ، به منظور ترمیم گشادی واژن ؛ پزشک متخصص ، انجام جراحی زیبایی واژن را تجویز می نماید و در غیر این صورت به افرادی که از این موضوع کمتر رنج می برند ، استفاده از روش های غیر جراحی یا غیر تهاجمی مانند : تزریق فیلر و تزریق چربی واژن را توصیه می نماید. لازم به ذکر است که یکی از روش های غیر جراحی ترمیم واژن ؛ تزریق فیلر و چربی به بافت دیواره واژن می باشد ، اما به طور کلی تزریق چربی و فیلر نقشی در تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی ندارند.

علت گشادی واژن چیست ؟

علت های شل شدگی و گشادی واژن مختلف است و در ادامه به بخشی از آن می پردازیم. می توان یکی از علل گشادی واژن را بارداری و زایمان طبیعی متعدد دانست و همچنین رابطه جنسی مداوم به مدت طولانی ، از علت های دیگر آن است.

سایر علل گشادی واژن عبارتند از :

  • استفاده از برنامه های ورزشی ناصحیح
  • برداشتن وزنه های سنگین
  • افزایش سن
  • تحلیل رفتن و سست شدن عضلات واژن
  • زایمان دو یا چند قلویی

آیا نداشتن رابطه جنسی باعث تنگی واژن می شود ؟

خیر، علت اصلی گشاد شدن واژن داشتن رابطه جنسی متعدد و طولانی مدت نیست و عوامل دیگری تاثیر بیشتری داند و به دلایل ذکر شده نداشتن رابطه جنسی باعث تنگی واژن نمی شود.

در ادامه دعوت می کنیم صحبت های دکتر زهرا سیفی بهترین متخصص زنان تهران در خصوص اعمال زیبایی واژن را ملاحظه نمایید.

 

مراقبت های بعد از عمل تنگ کردن واژن به چه نحو است ؟

  • خانم ها پس از جراحی تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی ؛ جهت پیشگیری از بروز عفونت ، باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را در زمان مشخص شده مصرف نمایند.
  • تا سه روز پس از انجام عمل جراحی تنگ کردن واژن باید از انجام استحمام خودداری نمایند.
  • می بایست موضع جراحی ( ناحیه جراحی شده ) را به طور مداوم خشک نگه دارند.
  • باید توجه داشت که پس از جراحی تنگ کردن واژن ؛ بهداشت ناحیه تناسلی باید بیشتر از قبل رعایت گردد.
  • خانم ها بعد از عمل تنگ کردن واژن نباید به طور خودسرانه از مواد شوینده استفاده کنند و به منظور شست و شوی دستگاه تناسلی خود فقط از مواد شوینده که توسط پزشک تجویز شده است استفاده نمایند.
  • تا چند هفته پس از انجام عمل جراحی تنگ کردن واژن ، باید از داشتن رابطه جنسی خودداری نمایند.
  • در جلساتی که جراح تعیین نموده باید به طور منظم شرکت کنند تا وضعیت واژن آن ها تحت نظر پزشک ؛ مورد بررسی و معاینه قرار گیرد.

تغییرات واژن بعد از زایمان طبیعی

این امر کاملاً معمول و نرمال است که بعد از زایمان آن هم به روش طبیعی ، تغییراتی در واژن ایجاد شود. طی فرایند تولد نوزاد ، عضلات واژن کشیده می شوند تا عبور نوزاد از کانال زایمان و خروج او از دهانه واژن را تسهیل نمایند. پس از آن که زایمان به طور کامل انجام شد ، متوجه می شوید که واژن و دهانه آن در قیاس با فرم اصلی ، کمی گشاد تر به نظر می رسد. البته که این امر غیر طبیعی نیست زیرا عضلات برای مدتی تحت فشار زیادی قرار گرفته اند.

چند روز بعد از زایمان ، واژن مجدداً استحکام خود را به دست آورده و به فرم طبیعی خود نزدیک تر می شود. اما باید این انتظار را داشته باشید که دقیقا مثل روز اول نخواهد شد. هر چه تعداد زایمان های طبیعی بیشتری را پشت سر بگذارید ، عضلات واژینال به میزان بیشتری انعطاف و خاصیت الاستیکی خود را از دست می دهند. در این شرایط زنان می توانند برای ترمیم ناحیه واژینال خود تحت واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی با نخ قرار بگیرند.

واژینوپلاستی بعد از زایمان طبیعی

واژینوپلاستی که به نوعی عمل ترمیمی واژن نیز محسوب می شود ، یکی از راه های تنگ گردن واژن بعد از زایمان طبیعی است. طی این عمل حالت شل و افتاده ماهیچه ها و بافت های واژینال برطرف شده و باعث تنگی واژن می شوند. به سبب تغییرات ایجاد شده در واژن پس از زایمان ، ممکن است مشکلات متعددی همچون بی اختیاری ادراری به سبب فشار و استرس ، کاهش لذت و تحریک پذیری جنسی و حتی افت اعتماد به نفس را در فرد نمود پیدا کند. جراحی تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی تمام این مشکلات را برطرف می سازد. طی روند جراحی ، جراح زنان ماهیجه ها را به ناحیه پشتی واژن متصل کرده و هر گونه بافت اضافی باقی مانده را برش می دهد. بدین نحو کانال و دهانه واژن تنگ می شود.

تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی - دکتر سیفی

چه مدت بعد از زایمان طبیعی می توان برای تنگ کردن واژن اقدام کرد؟

به صورت کلی جراحی تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی ، بعد از 3 الی 6 ماه از انجام زایمان قابل انجام است. در طی این مدت بافت های ناحیه تناسلی به حالت طبیعی خود بازگشته و می توان میزان افتادگی و شلی پوست را مشخص نمود. در ادامه به یکی از موارد مهم در خصوص جلوگیری از دفورمیته شدن و افتادگی ناحیه تناسلی بعد از زایمان اشاره شده است :

انجام برخی تمرینات ورزشی که در طول بارداری و پیش از آن انجام می شود ، به تقویت عضلات کمک کرده و آمادگی بدن را برای داشتن زایمان راحت بالا می برد. تقویت جسمانی از موارد مهمی است که برای داشتن زایمان بدون عارضه و راحت توصیه می شود.

آیا بعد از تنگ کردن واژن می توان مجدداٌ باردار شد؟

عمل تنگ کردن واژن ، پروسه بارداری را تحت تاثیر قرار نمی دهد. به طوریکه شما بعد از این عمل مجدداً می توانید بدون هیچ مشکلی زایمان کنید. اما به طور کلی پیشنهاد می شود زمانی که دیگر نمی خواهید بچه دارد شوید ، برای تنگ کردن واژن اقدام کنید.

مزایای ترمیم واژن بعد از زایمان

  1. ممکن است زایمان طبیعی ، بر روی روحیه زوجین و همچنین زندگی طبیعی زناشویی تاثیرات منفی داشته باشد. از این رو با انجام جراحی تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی به اعتماد به نفس بانوان و رضایت آن ها از ظاهر فیزیکی کمک می کند.
  2. این موضوع بر روی کیفیت روابط جنسی زوجین تاثیر داشته و موجب دوام و پایداری زندگی می شود.
  3. در صورتی که مشکلی و یا اختلالی در ناحیه تناسلی خانم ها وجود داشته باشد ، با انجام این جراحی قابل برطرف شدن است.
  4. هرچند که عمل ترمیمی واژن در رفع آسیب های بافتی موثر است اما شاهد اثرات روانی آن ها در دراز مدت خواهید بود.

راه های تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی در تهران

جراحی : این جراحی به اصطلاح به پرینورافی شناخته می شود. در طی این جراحی به تقویت ماهیچه های پرینئوم کمک می شود. خانم هایی که به دلیل زایمان طبیعی دچار شل شدگی واژن شده اند ، بعد از جراحی به دلیل بهبود ظاهر واژن و تنگ شدن ناحیه تناسلی از رابطه جنسی لذت بیشتری خواهند برد.

تنگ کردن واژن با لیزر : یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی ، لیزر مونالیزا می باشد. این پروسه می تواند به تحریک کلاژن سازی ، بهبود خونرسانی به دیواره های واژن و تولید مجدد بافت کمک کند. همچنین متعادل شدن PH از مهم ترین مزایای آن به شمار می آید.

تنگ کردن واژن با نخ : در طی این پروسه از نخ های قابل جذب استفاده می شود. دوره نقاهت کوتاه و درمان بدون خونریزی و بدون نیاز به داروی بیهوشی از مهم ترین مزایای این روش می باشد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات