تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی

تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی : همه افراد بعد از ازدواج به دنبال آرامش و زندگی پویا هستند. یکی از مواردی که باعث گرم شدن و صمیمیت در زندگی مشترک می شود داشتن رابطه زناشویی مناسب است. اما این رابطه باید آیتم هایی به همراه داشته باشد تا به عنوان یک رابطه موثر تلقی شود ؟

تقریبا همه خانم ها که در رابطه جنسی فعال هستند این نگرانی را دارند که به واسطه شل شدگی یا افتادگی واژن بعد از زایمان طبیعی ، کیفیت رابطه جنسی شان افت کند و در نتیجه با نارضایتی همسرشان مواجه شوند.

به همین خاطر به فکر راهکارهای درمانی برای پیشگیری و درمان می افتند تا با چنین عارضه ای که کابوس شان شده است ، مواجه نشوند.

در ادامه به بررسی عللی که منجر به شل شدگی یا افتادگی واژن می شوند و چگونگی عمل تنگ کردن واژن ، پرداخته ایم.

تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی

عمل تنگ کردن واژن چیست و به چه منظوری انجام می شود ؟

به طور کلی با استفاده از روش های غیرجراحی ؛ اعم از لیفت واژن با نخ و تنگ کردن با لیزر و همچنین روش های جراحی می توان واژن را به حالت سابق خود بازگرداند.

جراحی تنگ کردن واژن ، بر اساس صلاحدید و تشخیص بالینی جراح و متخصص زنان انجام می شود.

از این رو در صورتی که فرد دچار گشادی شدیدی باشد ، به منظور ترمیم گشادی واژن ؛ پزشک متخصص ، انجام جراحی زیبایی واژن را تجویز می نماید و در غیر این صورت به افرادی که از این موضوع کمتر رنج می برند ، استفاده از روش های غیر جراحی یا غیر تهاجمی مانند : تزریق فیلر و تزریق چربی واژن را توصیه می نماید.

لازم به ذکر است که یکی از روش های غیر جراحی ترمیم واژن ؛ تزریق فیلر و چربی به بافت دیواره واژن می باشد ، اما به طور کلی تزریق چربی و فیلر نقشی در تنگ کردن واژن ندارند.

علت گشادی واژن چیست ؟

علت های شل شدگی و گشادی واژن مختلف است و در ادامه به بخشی از آن می پردازیم.

می توان یکی از علل گشادی واژن را بارداری و زایمان طبیعی متعدد دانست و همچنین رابطه جنسی مداوم به مدت طولانی ، از علت های دیگر آن است.

سایر علل گشادی واژن عبارتند از :

• استفاده از برنامه های ورزشی ناصحیح
  • برداشتن وزنه های سنگین
  • افزایش سن
  • تحلیل رفتن و سست شدن عضلات واژن
  • زایمان دو یا چند قلویی

آیا نداشتن رابطه جنسی باعث تنگی واژن می شود ؟

خیر، علت اصلی گشاد شدن واژن داشتن رابطه جنسی متعدد و طولانی مدت نیست و عوامل دیگری تاثیر بیشتری داند و به دلایل ذکر شده نداشتن رابطه جنسی باعث تنگی واژن نمی شود.

در ادامه دعوت می کنیم صحبت های دکتر زهرا سیفی بهترین متخصص زنان تهران در خصوص اعمال زیبایی واژن را ملاحظه نمایید.

مراقبت های بعد از عمل تنگ کردن واژن به چه نحو است ؟

• خانم ها پس از جراحی تنگ کردن واژن ؛ جهت پیشگیری از بروز عفونت ، باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را در زمان مشخص شده مصرف نمایند.
  • تا سه روز پس از انجام عمل جراحی تنگ کردن واژن باید از انجام استحمام خودداری نمایند.
  • می بایست موضع جراحی ( ناحیه جراحی شده ) را به طور مداوم خشک نگه دارند.
  • باید توجه داشت که پس از جراحی تنگ کردن واژن ؛ بهداشت ناحیه تناسلی باید بیشتر از قبل رعایت گردد.
  • خانم ها بعد از عمل تنگ کردن واژن نباید به طور خودسرانه از مواد شوینده استفاده کنند و به منظور شست و شوی دستگاه تناسلی خود فقط از مواد شوینده که توسط پزشک تجویز شده است استفاده نمایند.
  • تا چند هفته پس از انجام عمل جراحی تنگ کردن واژن ، باید از داشتن رابطه جنسی خودداری نمایند.
  • در جلساتی که جراح تعیین نموده باید به طور منظم شرکت کنند تا وضعیت واژن آن ها تحت نظر پزشک ؛ مورد بررسی و معاینه قرار گیرد.
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات