جراحی زیبایی هودوپلاستی

 جراحی زیبایی هودوپلاستی ، یکی دیگر از جراحی های زیبایی دستگاه تناسلی خارجی زنان می باشد. لازم به ذکر است که در بخش فوقانی لابیاماژورها ( لب های بزرگ واژن ) ، کلیتوریس واقع شده است که به پوسته روی آن هود اطلاق می گردد. این پروسه که در دسته جراحی زیبایی زنان قرار می گیرد ، با بهسازی ظاهر بیرونی ناحیه شرمگاهی افزایش اعتماد به نفس بانوان را رقم می زند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ادامه این مقاله از دکتر زهرا سیفی ، متخصص زنان تهران همراه باشید.

جراحی زیبایی هودوپلاستی

اهمیت زیبایی کلیتوریس

برخی خانم ها با پوست اضافه و ضخیم دور کلاهک کلیتوریس خود مواجه هستند ، این دسته از بانوان نه تنها از بُعد ارضای جنسی با مشکل مواجه خواهند بود ؛ بلکه از زیبایی ظاهر اندام تناسلی خود نیز دچار نارضایتی می باشند. رضایت از ظاهر دستگاه تناسلی ، شرط ضروری و لازم در رضایت عملکرد جنسی است ؛ از این رو احساس رضایت از ظاهر این اندام ، مهم ترین رکن در داشتن فعالیت جنسی بهینه می باشد ، لذا در صورتی که افراد از ظاهر اندام جنسی خود ناراضی باشند با بروز عکس العمل منفی از خویش منجر به مهار عملکرد جنسی و احساسات خود می شوند.

بنابراین این دسته از خانم ها همواره به دنبال راهی برای اصلاح بدفرمی و ظاهر ناخوشایند کلیتوریس خود می باشند ، جراحی زیبایی هودوپلاستی با رفع پوست های اضافی از دور هود ( پوسته روی کلیتوریس ) سبب رضایتمندی این بانوان از ظاهر دستگاه تناسلی خواهد شد. باید خاطر نشان نمود که جراحی هودوپلاستی ، هیچ گونه آسیبی به اعصاب ارگان جنسی وارد نمی کند و با انجام آن برانگیختگی جنسی بانوان تشدید می گردد.

کاندیدای مناسب هودوپلاستی در تهران

در کل بانوانی که از سلامت عمومی مطلوبی برخوردار بوده و وزن ثابت و مناسبی را دارا هستند ، برای هودوپلاستی گزینه خوبی به حساب می آیند. علاوه بر این لازم است این دست از افراد به کشیدن سیگار اعتیاد نداشته باشند. مورد بعدی دیگر ، داشتن انتظارات عاقلانه است. هرچه خواسته فرد در راستای نتایج مورد انتظار از جراحی باشد ، سطح رضایتمندی او نیز افزایش می یابد.

در جلسه مشاوره ، جراح به علاوه پرونده پزشکی ، تمام موارد فوق را مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود انجام هودوپلاستی برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. افرادی که به بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی یا ریوی دچار بوده یا در گذشته ضربه فیزیکی شدیدی به ناحیه تناسلی آن ها وارد شده است ، گزینه چندان مناسبی برای عمل هودوپلاستی در نظر گرفته نمی شوند. به لحاظ سنی نیز می توان گفت زنان در تمام رده های سنی قادر هستند برای انجام جراحی زیبایی هودوپلاستی اقدام نمایند.

نکات کلیدی درباره جراحی زیبایی هودوپلاستی

دکتر زهرا سیفی ، متخصص زنان تهران در این باره اشاره داشتند :

جراحی زیبایی هودوپلاستی معمولا همزمان با عمل جراحی لابیوپلاستی انجام می شود. جراحی هودوپلاستی در واقع برداشتن پوست های اضافی وضخیم دور کلاهک کلیتوریس است که هم جنبه زیبایی دارد و هم برای خانم هایی که از لحاظ ارضای جنسی مشکل دارند می تواند راه درمان خوبی باشد.

این جراحی ، نیز مانند عمل جراحی لابیاپلاستی هم می تواند با لیزر انجام شود و هم می تواند با جراحی انجام گیرد. به طور کلی عارضه خاصی ندارد و ما معمولا به خانم ها پیشنهاد می کنیم که همزمان با جراحی لابیاپلاستی این جراحی را انجام دهند.

 

.

نحوه انجام جراحی هودوپلاستی

این پروسه معمولاً تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می پذیرد و زمان مورد نیاز آن حدود یک ساعت می باشد. پوست اضافه با ایجاد یک برش افقی کوچک بر روی کلاهک کلیتورال، بدون آن که به کلیتوریس یا رشته های عصبی آن نواحی آسیبی وارد شود ، برداشته می شود. پس از آن که به طور کامل تغییرات و اصلاحات اعمال شد ، برش ها با بخیه های جذبی ، بسته می شوند. پس از هودوپلاستی عموماً فرد بستری نمی شود و می تواند به منزل باز گردد.

مزایای جراحی  زیبایی هودوپلاستی

عمل زیبایی هودوپلاستی ، با توجه به تغییراتی که طی آن اعمال می شوند ، مزایایی را برای زنان به همراه دارد؛ از جمله:

  • افزایش لذت و تحریک پذیری جنسی؛ زمانی که پوست اضافه بر روی کلیتوریس جمع شده باشد ، از میزان تحریک پذیری آن نیز کاسته می شود.
  • زیباسازی ناحیه تناسلی
  • راحتی به هنگام پوشیدن لباس های تنگ و چسبان

جراحی زیبایی هودوپلاستی

مراقبت های بعد از هودوپلاستی

با پایان یافتن جراحی زیبایی هودوپلاستی ، متخصص زنان پیش از مرخص شدن فرد بک سری نکاتی را به عنوان توصیه های مراقبتی در اختیار او قرار می دهد تا پس از پشت سر گذاشتن دوره نقاهت ، نتیجه بدست آمده مطابق میل او باشد.

  • متخصص توصیه می کند که 4 الی 6 هفته از هر گونه فعالیت جنسی فاصله بگیرید.
  • ناحیه تحت جراحی را همیشه تمیز نگه داشته و هنگام استحمام آن را شستشو دهید
  • پزشک برای جلوگیری از عفونت دارو و پماد آنتی بیوتیک تجویز می کند که باید طبق دستور ایشان مورد استفاده قرار گیرند.
  • به مدت 4 هفته از تمرینات فیزیکی سنگین دوری کنید و از قرار گرفتن در وان حمام ، رفتن به استخرهای عمومی و سونا بپرهیزید.

نتیجه جراحی هودوپلاستی با بهترین متخصص زنان تهران

تورم و خفیف و کبودی بعد از جراحی کاملاً طبیعی است. از آن جایی که معمولاً هودوپلاستی همزمان با لابیاپلاستی انجام می پذیرد ، دوره ریکاوری تا حد زیادی به نتیجه لابیاپلاستی بستگی دارد.  به طور کلی نتیجه بدست آمده از هودوپلاستی ، همیشگی می باشد؛ مگر آن که بارداری و زایمان آن را تحت تاثیر قرار دهد. فرم نهایی نمایان نمی گردد تا آن زمان که ورم به طور کلی بهبود یابد. ممکن است بلافاصله بعد از عمل با مشاهده ناحیه شرمگاهی از نتیجه احساس رضایت نکنید. اما باید بدانید فرم اصلی آن چیزی نیست که در آن زمان مشاده می کند بلکه با صبر کردن و بهبودی کامل ناحیه جراحی ، نتیجه نهایی بدست می آید.

مراحل پیش از جراحی هودوپلاستی

آماده‌سازی مناسب قبل از جراحی، بسیار حیاتی است. برای آماده‌سازی مناسب برای جراحی هودوپلاستی، شامل معاینه قبل از جراحی، مشاوره با متخصص زنان و بیهوشی، و دریافت مشاوره از دکتر روانشناس، به دقت به توصیه‌های پزشک جراح عمل کنید:

  • هر دارو، اعم از مکمل یا گیاهی که مصرف می‌کنید، را به پزشکتان اطلاع دهید.
  • هر گونه اختلال پزشکی قبلی خود را به پزشک معالجتان بگویید.
  • ممکن است پزشک شما توصیه کند که چند روز قبل از جراحی، مصرف داروهای رقیق کننده خون را متوقف کنید، مانند آسپرین و وارفارین.
  • حداقل سه روز قبل از جراحی، از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • هرگونه عفونتی که در دو هفته قبل از جراحی داشته‌اید را به پزشکتان اعلام کنید.
  • هشت ساعت قبل از جراحی، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • قبل از جراحی، موهای زائد ناحیه تناسلی خود را به آرامی جدا کنید.

مدت زمان جراحی هودکتومی

مدت زمان جراحی هودکتومی بسته به تجربه جراح، دقت و پیچیدگی آناتومی ناحیه مورد نظر متفاوت است. این جراحی ممکن است از نیم ساعت تا حدود یک ساعت طول بکشد. همچنین، در صورت انجام هم‌زمان جراحی هودکتومی و لابیاپلاستی، مدت زمان جراحی به طبیعتاً بیشتر خواهد بود.

عوارض جانبی هودوپلاستی

مانند سایر روش‌های جراحی، هودوپلاستی هم ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشد. این عوارض معمولاً جزئی و موقت هستند. با انتخاب یک جراح زیبایی زنان با تجربه و حرفه‌ای برای انجام هودوپلاستی، می‌توانید از عوارض و خطرات احتمالی جلوگیری کنید. بعضی از عوامل خطر که ممکن است در این جراحی نقش داشته باشند عبارت‌اند از:

  • خونریزی
  • عفونت
  • ایجاد زخم
  • کاهش احساس کلیتوریس

سخن آخر

بانوان محترم تهرانی ؛ می توانند به منظور انجام اعمال جراحی زیبایی زنان و جوانسازی واژن به دکتر زهرا سیفی ، بهترین متخصص زنان تهران ، مراجعه نمایند و تحت نظر ایشان به بهترین نحو ممکن مورد آنالیز و بررسی های لازم قرار گرفته و با راهنمایی های ایشان و با توجه به شرایط خود ، بهترین روش جراحی را به منظور دستیابی به اهداف خویش برگزینند

نظرات بسته شده است.