آرشیو ماهانه: ژوئن 2018

مسمومیت بارداری

مسمومیت بارداری از عوارض بارداری محسوب می شود که موجب فشار خون بالا – صدمه به کلیه و مشکلات دیگر می شود که می تواند فاقد علائم باشد اما امکان دارد حتی با وجود اینکه احساس و حال نرمال و خوبی مادر داشته باشد همچنان برای وی و جنین خطر آفرین باشد .

همان طور که گفته شد مسمومیت بارداری می تواند برای مادر و جنین خطرایت را به همراه داشته باشد و به همین دلیل همراهی یک متخصص زنان می تواند این خطرات را کاهش دهد و موجب شود مادر یک دوره بارداری موفقیت آمیزی را به همراه داشته باشد. دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران با اطلاعات و آگاهی که دارد می تواند مسمومیت بارداری را کنترل و آن را درمان کند . جهت تعیین وقت قبلی و مشاوره های لازم می بایستی با شماره های 44977660 تماس حاصل نمائید .

اکثر خانم هایی که به مسومیت حاملگی مبتلا هستند در نزدیکی زمان زایمان به آن دچار می شوند و با مراقبت های لازم می توان با مشکلاتی روبرو نشد . ولی هرچه سریع تر به این وضعیت دچار شوید و هرچه اندازه آن بیشتر باشد خطرهای آن برای جنین و مادر بیشتر می شود چون مسمومیت بارداری همیشه به صورت قابل توجهی احتمال دار د عوارض جدی را بیشتر کند .

مسمومیت حاملگی حاد می تواند بر  بسیاری از اندام های گوناگون تاثیرات مختلفی بگذارد و موجب به وجود آمدن مشکلات جدی یا حتی مشکلات حادی شود . به همین دلیل می باشد که اگرچه در بعضی از زنان این مشکل حاد باشد یا بدتر شود امکان دارد احتیاج باشد زایمان زودرس انجام شود .

مسمومیت بارداری با چه علائمی همراه می باشد

مسمویت بارداری همیشه موجب رخ دادن علائم قابل توجهی نمی باشد مخصوصا در روزهای اولیه و از سمتی علائم آن می تواند در هر خانمی باهم تفاوت داشته باشد . بعضی از علائم مسمومیت بارداری عبارتند از تورم – حالت تهوع – افزایش وزن . امکان دارد همچون علائم عادی و نرمال بارداری مشاهده شود به همین دلیل می بایستی از هر نوع علائم احتمالی هشدار دهنده آگاهی داشت .

ورم بیش از حد و غیر عادی رایج ترین عارضه می باشد و به همین دلیل در شرایط ذیل می بایست پزشک خود را مطلع کرد:

• تورم صورت
  • پف نواحی چشم
  • تورم دست ها
  • تورم پاها و یا مچ پاها
  • اضافه وزن بیشتر از 2 کیلو در یک هفته

مسمومیت بارداری به چه دلایلی رخ می دهد

طبق تحقیقات انجام شده مسمومیت بارداری به دلیل کاهش جریان خون به جفت جنین رخ می دهد و بیشتر موارد در واقع در روزهای اولیه بارداری و پیش از آشکار شدن هر نوع علائم دیگری آغاز می شوند این شرایط در حالی که جنین به صورت درستی در پوشش رحم قرار نگیرد وشریان های موجود در این نواحی به میزان کافی باز نشوند و در نهایت خون کافی به جفت جنین نرسد اتفاق می افتد . شرایطی همچون فشار خون مزمن و دیابت همچنین می تواند موجب کم شدن جریان خون به جفت شود .

مسمومیت بارداری

درمان

درمان مسمومیت بارداری بستگی به حاد بودن آن – مدت بارداری و شرایط جنین دارد . امکان دارد مادر برای بررسی نخست و شاید تا آخر دوران بارداری در بیمارستان بستری شود . برای اینکه پزشک بتواند شرایط بیمار را بررسی کند فشار خون را کنترل می کند . آزمایش ادرار انجام می دهد و همچنین چند آزمایش ادرار توصیه می کند . اگر مادر در هفته 37 بارداری یا پس از آن قرار داشته باشد به درصد زیاد القای زایمان انجام می شود . مخصوصا اگر دهانه رحم آغاز به نازک و گشاد شدن کرده باشد . اگر شواهد نشان دهد که مادر و جنین توان زایمان طبیعی را ندارند می بایستی زایمان سزارین انجام شود . اما اگرچه در هفته 37 بارداری مادر نباشد و موقعیت خوب به نظر برسد و جنین در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد امکان دارد احتیاج به زایمان سریع نباشد و در منزل به صورت همیشگی می بایست فشار خون کنترل شود . بیشتر پزشکان و فعالیت ها را محدود می کنند چون زمانی که در موقعیت استراحت هستید در مجموع فشار خون کمتر می شود . اما تحت هیچ شرایطی استراحت مطلق توصیه نمی شود .

برخی از خدمات دکتر زهرا سیفی

درمان ناباروری

کیست تخمدان

راه های ارتباطی دکتر زهرا سیفی

info@drz-seify.com

پیج اینستاگرام

با تشکر مدیریت سایت دکتر زهرا سیفی

نازایی

نازایی یکی از مسائلی است که زوجین را بسیار نگران می کند . نازایی تنها یک مشکل زنانه نمی باشد بلکه فاکتورهای مردانه همچنین در این مسئله بسیار دخیل هستند . حدود 40 درصد از دلایل نازایی مردها می باشند . در نهایت به تفکیک علل نازایی و ناباروری در مرد و زن می توان اشاره کرد .

دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران می باشد . دکتر سیفی با بهترین روش ها نازایی را درمان می کند و تمامی روش های درمان ناباروری را متناسب با وضعیت بیمار ارائه می دهد . جهت تعیین وقت قبلی و مشاوره های لازم می بایستی با شماره های 44977660 تماس حاصل نمائید .

چه عواملی باعث می شود ناباروری در مردان بروز کند

• در گذشته بیضه ها صدمه دیده اند
  • چرخیدن بیضه ها
  • بلوغ زودرس یا دیر رس
  • ترمیم فتق
  • استفاده از الکل بیش از حد
  • بیضه ای که نزول نکرده است
  • مصرف دخانیات
  • ارتباط ناحیه های تناسلی با دماهای بالا
  • ارتباط با مواد سمی در زمان کار مانند مس – جیوه و …
  • استفاده از دی استیل بسترول به وسیله مادر در زمان بارداری
  • سابقه عفونت پروستات یا نواحی تناسلی

از چه راه هایی ناباروری در مردان تشخیص داده می شود

علاوه بر اینکه اطلاعات کافی در رابطه با موقعیت و وضعیت بیمار دریافت می شود می بایستی آزمایش هایی هم به صورت ویژه و تخصصی  در رابطه با نازایی انجام شود که شامل موارد ذیل می شود :

آزمایش منی چند گانه : حداقل دو نمونه در زمان های گوناگون باید گرفته شود و از جهت فاکتورهای مختلف ارزیابی شود که این نوع فاکتورها شامل اندازه منی – قوام – تعداد اسپرم ها و شکل و حرکت آن ها است .

سونوگرافی : برای مشخص کردن واریکوسل و عوارض های دیگر ساختمان بیضه .

آزمایشات دیگر : از این آزمایش ها برای مشخص کردن دلیل مشکلات اسپرم ها یا بیماری های سیستم تناسلی مردانه استفاده می شود .

درمان ناباروری مردان

لاپاراسکوپی : لاپاراسکوپی روشی است بسیار تاثیر گذار و هیچگونه خطری در درمان یک نوع اختلال ناباروری و نازایی در افراد بالغ می باشد .

نازایی زنان بر چه دلایلی به وجود می آید

تخمدان پلی کیستیک : شرایطی را می تواند به وجود آورد که فولیکول های کوچک موجود در تخمدان ها نمی توانند به فولیکول های بالغ تبدیل شوند و با تعادل نداشتن هورمون و الگوهای غیر قابل پیشگویی تخمک گذاری تعیین می شود . قاعدگی نامنظم ، رشد موهای زائد و آکنه و اضافه وزن .

اختلالات تخمک گذاری : به وضعیتی اصولا هورمونال گفته می شود که از آزاد شدن تخمک بالغ به وسیله تخمدان های زنان جلوگیری می کند . وجود نداشتن قاعدگی یا دوران قاعدگی نامنظم و خونریزی های ماهیانه کم یا زیاد .

آندومتریوزیز : به  وضعیتی گفته می شود که در آن بافت پوشاننده مخاط رحم در خارج از حفره رحمی و اصولا در حفره شکمی لگنی رشد می کند . برخی از خانم ها بدون هیچگونه علائمی در صورتی که  درد عادت ماهیانه داشته باشند یا در زمان نزدیکی با دردهای مبهم لگنی همراه هستند .

نازایی

لوله های رحمی بسته شده : لوله های رحمی صدمه دیده یا بسته شده مانع از رسیدن اسپرم به تخمک و یا از رسیدن تخمک های بارور شده به درون حفره رحمی می شود . علل اساسی انسداد لوله های رحمی بیماری های التهاب لگنی – بیماری های انتقال دهنده به وسیله رابطه جنسی می باشد .

درمان ناباروری در زنان

مشکلات انسداد لوله های رحمی جراحی جهت باز شدن لوله ها – لقاح مصنوعی آزمایشگاهی که همان IVF  می باشد .

مشکلات تخمک گذاری به وسیله داروهای باروری و لقاح مصنوعی درمان می شوند .

برای تخمک های ناتوان بارداری به روش لقاح مصنوعی یعنی همان IVF به وسیله از تخم یا جنین اهدایی یا فرزند خواندگی روشی برای درمان به کار می رود .

در درمان اندومتریوزیز از داروهای باروری همراه با تلقیح مصنوعی جراحی برای برداشتن بافت غیر عادی یا باز کردن لوله – علم های جدیدی در درمان ناباروری استفاده می شود .

برای تخمک پلی کیستیک اصلاح روش زندگی – برنامه غذایی و ورزش یا داروهای باروری و لقاح مصنوعی – یا     می بایستی از متفورمین استفاده کرد .

برخی از خدمات دکتر زهرا سیفی

درمان ناباروری